понеділок, 3 серпня 2015 р.

Черемош Чорний, бо після сидіння на його камінцях, плавки теж чорні

Ми з рюкзаком знову одне ціле. Його вага вже не так тисне на плечі, як минулого літа. Моє нутро переповнює радість від того, що ми знову в дорозі. Наше місце призначення - Черемош-фест.

Я знову заплуталася
 Чорний це Черемош чи Білий
Карпати – то любов! 
А Черемош – то моя любов з першого погляду! 
Ми познайомилися минулої весни, а цього року я збиралася їхати, не зважаючи на відсутність компаньйонів, невтішні прогнози погоди і гризіння сумнівів.
Перш ніж вирушати я вирішила все ж таки забрати свій диплом з англійської школи від американців. Випуск співпав із днем відправлення потяга на Коломию. Коли я з наплічником зайшла в приміщення до мене підбігла Джен і впевнено заявила, що їй байдуже куди я їду, вона їде зі мною. «Без питань! – сказала я. – В моєму наметі є ще 2 вільних місця». Коли ж почалася вступна промова від Майкла Готта, це було так:
«Ось там, на задніх рядах, сидить Оксана. І ви тільки подивіться, що вона принесла з собою! Покажи всім свій величезний рюкзак! Уявіть собі, вона прийшла забрати диплом і одразу після закінчення нашої церемонії поїде в Карпати! По-аплодуємо їй!»
І 300 людей аплодували мені просто за те, що так склалися обставини. Після того в мене з десяток абсолютно незнайомих осіб запитали куди саме я їду, з якою метою, а найпопулярнішим було питання чи не важкий в мене наплічник.
Звернення до тих, хто ніколи не носив похідний рюкзак: людоньки, не питайте в туристів про важкість рюкзака, бо ТАК, він важкий, бо НІ, ви все одно не допомагатимете його нести, бо зайва невиправдана увага дратує.

Подорож розпочалася з траси на Київ. Я вперше в житті їхала стопом з Сашком Ткачинським. Він так гарно посміхається машинам! Нашому водієві він читав вірші, а потім вони дискутували про майдан і сучасну політичну ситуацію.
На вокзалі в мене був час пороздивлятися подорожуючих. Були стривожені, щасливі, втомлені, злякані – різні. Була одна дівчина, яка ходила і просила в людей грошей на квиток до Одеси. Вона була зібрана і готова їхати. І ця її безпосередність підкупала. Сподіваюся, вона таки встигла застрибнути у свій вагон.
В моєму ж вагоні мене чекало верхнє бокове місце біля туалету і 4 супутники. Хлопці навчалися, а хтось ще й досі навчається, в Київському авіаційному, вони знайомі багато-багато років, в їхньому селі, за їхніми словами, скінчилися нормальні дівчата, а того дня вони їхали в похід. В компанії вони були найстарші, а дівочу аудиторію їм не забезпечили. Вони запросили потусити з ними. Я розуміла, що тут є два варіанти: або я ігнорую їхнє запрошення, а потім усю ніч харюся від того, які вони голосні, або я доєднуюся до них і поїздка буде трохи веселішою. Вирішила, що сьогодні бути занудою не хочу. Хлопці бухали усю ніч. Я ж так не вмію, та й не хочу. Коли я пішла спати, один з них довго і нудно намагався мене зняти з полиці. Коли в хід пішли зуби – він отримав по голові. А мені на згадку лишилися 2 великих болючих синці. Мудак.
Дорога фестивальна
В Коломиї мене чекала майже неіснуюча дорога до Криворівні. Ох, ця атмосфера: заповнена до не можу маршрутка, дітидорослістарінемічні, попса про любов і діалоги двох київських жіночок із місцевою жителькою! Одна з киянок виявилася чи то знахаркою, чи то екстрасенсом. Коротше, ще в дорозі вона почала сканувати організм корінної жительки Карпат, а та жалілася на нудність життя і ділилася найкращими порадами для туриста. Зрештою, будь-яка дорога колись закінчується. Доїхали.
Локація цьогорічного Черемош-фесту була досить неординарною. Наметове містечко було в одному селі, сцена – в сусідньому, та ще й на горі. Але нас це не лякало. Потім було навіть в кайф так прогулюватися. Але ці натовпи торгашів по дорозі… Дивувало, що вони порозкладали дешевий китайський непотріб по типу браслетиків з гумок, і народ це купував! Бо інакше не привозили б. Дивувало халатне ставлення до продуктів харчування для туристів: сири і бринза цілий день стояли під відкритим сонцем. Але українці все це сприймають як норму. Все добре.
Щойно я зайшла в наметове містечко, як на мене чекав сюрприз – зустріч із житомирянками! Ну а потім ще зустріла знайому і сама я, зрештою, таки не була.
Основний месидж фестивалю був в тому, щоби привернути увагу до збереження Черемошу. На цій річці хочуть поставити одну з гідроелектростанцій, а місцеві жителі того не хочуть – звідси і конфлікт. Фестиваль охрестили екологічним. Але усю його екологічність була в тому, що кожного закликали прибирати за собою сміття. В принципі все. Не було обладнано кранів і душових, щоби люди не милися в річці і не забруднювали її побутовою хімією, не було ніяких толок, чи ще чогось такого, що б дійсно могло допомогти збереженню і покращенню стану природи. Була лише назва. Здається, просто слово екологічний стало модним. Якщо його додати, то продукт продається краще. А хочеться ж, щоби був сенс у словах. Так чи інакше, але і тут було еко-бидло, яке блювало, вивалившись з намету, ще до початку фестивалю. А от картина того, як люди в темряві несуть порожні пластикові склянки до урн, хай навіть заповнених, таки радувала.
Мій малюнок на камінці
І тим не менше, я люблю цей фестиваль! Більше аніж Захід, більше аніж Бандерштат, і більше аніж Франко-фест. Він колоритний, і люди його надзвичайні! Було кайфово малювати на камінцях в річці, спостерігати за пристаркуватими фестивальниками, слухати гуцульські коломийки від гуцула Миколи, водити хороводи навколо найбільшої в Україні дримби, дивитися як вариться мило і ліпляться глиняні горщики, нарешті самостійно попрактикуватися розводити багаття і варити в казанку вечерю, і волочити вночі ноги, втупившись у Чумацький шлях, який ти вперше в житті бачиш не на фото, а своїми очима!
Фест подарував нові надзвичайні знайомства. Це, наприклад, і лучник Вова, який витягнув мене через тиждень на Млиноманію (про неї я напишу трошки згодом), і хлопчина Женя, який, маючи три вищі освіти, живе під Коломиєю і хоче розводити овець, бо йому то просто в кайф, це і майбутній архітектор Сашко, який 2 дні був оператором, це і Алінка, з якою я була і до того знайома, але ми ніколи не спілкувалися. 
Фестивальні люди особливі. Я люблю вас усім серцем!
Сімейне фото
Дорога назад була простою. Я відсипалася.
Приїхавши додому, мною оволодів сум, бо як написав в своєму твіттері Ілля Стронговський: «Основне, що дають гори – відчуття нікчемності всього поза ними. Виходиш сповнений, повертаєшся розчиненим».

Шукайте себе і гармонії. Знайшовши, копайте глибше і не втрачайте.

Більше фото і інфи про фест можна знайти тут.

Немає коментарів:

Дописати коментар