середа, 30 липня 2014 р.

Як уживається Житомир і велосипеди?

Сьогодні здоровим бути модно. В умовах міста допомогти в цьому може велосипед. Та чи згодне місто допомагати своїм жителям бути здоровими?


З року в рік все більше і більше житомирян сідають на велосипеди. Так лише у житомирському вело-клубі понад 1,5 тисячі учасників. Скільки ж у місті всього власників велосипедів достеменно невідомо.
Валерій Грибан є учасником вело клубу. На велосипеді катається вже понад 20 років. Каже, що мати велосипед – це гарно і з економічної точки зору, і для здоров’я, та все ж є певні незручності:
«Доріжки для велосипедистів відсутні – це знають всі. На щастя, хоч водії автомобілів до нас більш-менш лояльно ставляться. Але з нашою шириною доріг навіть не знаю, чи є якийсь сенс робити вело доріжки. Фактично вело парковки в місті відсутні. Найкраща паркова – це найближче дерево, чи стовп. А маленькі парканчики біля магазинів також не усюди є».
З проблемою відсутності парковок і вело доріжок зіштовхується багато міст. В той же час, наприклад, Луцьк почав обживатися стоянками для велосипедів.
Завдяки допомозі фонду місцевого мецената місця для парковок з’явилися біля 17 навчальних закладів. Також в Луцьку є парковки біля міської ради та ще декількох державних будівель. Проте постає інше питання: а чи безпечно лишати свого «залізного коня» отак просто на вулиці, хоч і пристебнутого? Студент-другокурсник Назар Дубина майже щодня їздить на навчання на велосипеді:
«Коли я тільки купив велосипед, було страшнувато: кожну перерву бігав дивився, чи не вкрали. Але одного разу я забув ключа до замочка і мій велосипед стояв 2 пари не пристібнутий. Отак, бери - і їдь! І ніхто не взяв. Після того я не хвилююся, але все одно пристібаю».
На щастя, і в Житомирі ситуація з вирішення проблем велосипедистів почала зрушати з мертвої точки. Перший заступник мера Сергій Сухомлин повідомив:
«На наступний рік ми плануємо закладати гроші в бюджеті на реконструкцію тротуарів у центральній частині міста. При реконструкції в проекті відразу закладаються велосипедні доріжки. Є певні проблеми, можливо, доведеться частково зрізати дерева або десь розширити, а десь звузити проїзд ».
Чиновник вважає, що ця реконструкція дасть шанс в майбутньому зробити Житомир комфортним для велосипедистів.
«Архітектура буде спочатку закладати вже облаштування велопарковок біля підприємств громадського харчування, біля магазинів. Ми повинні прагнути до того, що по закінченню якогось часу наше місто буде доступний для велотранспорту », - сказав Сергій Сухомлин.
Згідно правил дорожнього руху для велосипедистів, їзда по тротуарам заборонена, а зараз за відсутності спеціально продуманих маршрутів і доріжок доводиться кататися по краю дороги. Але тут всі учасники дорожнього руху можуть зіштовхнутися з ще однією проблемою: недотримання правил. Багато хто думає, що власників велосипеду не карають, проте тут вони не праві. За порушення горе-велосипедиста може чекати штраф у розмірі від 85 до 255 гривень, або ж громадські роботи строком від 20 до 40 годин.
Наразі ж карти з продуманими маршрутами знайти можна, але кататися доведеться за містом. (Карти подивитися можна тут: http://velo.zt.ua/viewtopic.php?f=32&t=3020 ).
Ну а поки Житомир лише звикає до велосипеду як виду транспорту, Гамбург до 2034 року планує повністю відмовитися від машин і віддати місто у владу пішоходів і велосипедистів.

Немає коментарів:

Дописати коментар