понеділок, 5 жовтня 2015 р.

Чим відрізняються центри здачі крові в різних містах?


Сьогодні я вже далеко не вперше здавала кров. На моєму рахунку 4 здачі крові і 1 здача тромбоцитів. (Про перший досвід і враження можна читнути тут).


Так складається моє життя, що я мала шанс бути донором для людей в двох містах: в Луцьку і в Житомир. Сьогодні я зауважила відмінності у ставленні до донорів, чим і хочу з вами поділитися.
Одразу зауважу, я не стверджую, що десь погано, а десь класно - просто покажу, чим центри здачі крові відрізняються. Чому? Не знаю.
 Для зручності позначатиму міста по першій літері.
 Л:
Реєстрація донорів на моєму досвіді проводилася виключно за наявності паспорта.
Ж:
Через надзвичайну необхідність дозволили вписати мене по студентському квитку, бо прописка в мене нині луцька.

Л:
Аналіз крові проводиться так: на тарілку капають 4 розчини, туди ж капають і по краплинці крові. Крутять-вертять - бачать результати. Перевіряють кров на рівень гемоглобіну. Я не лікар, як то правильно робиться не знаю.
Ж:
Результатів аналізу крові треба чекати близько 20 хвилин, він проводиться за закритими дверима.

Л:
У донора можуть поцікавитися, чи він поснідав. Чи дотримувався дієти не цікавляться. Перед здачею крові навіть чаю ніхто не наливає.
Ж:
Ще на рецепції цікавляться тим, як ви вчора харчувалися. Після проведених аналізів даються чай і печиво. Їх же можна отримати і після здачі крові за бажанням. А до - обов'язково для всіх.

Л:
Вже 3 рази я здавала по 300-340 мл крові. Сьогодні мені сказали, що з таких молодих більше ніколи і не беруть.
Ж:
Кров здавала 1 раз і тоді з мене взяли 450 мл.

Л:
Питала про тромбоцити. Сказали, що у них їх беруть тільки у дорослих перевірених донорів. Наймолодший - чоловік 28 років. А ще сказали, що це гарно оплачується.
Ж:
Мені 19, я здавала тромбоцити (не на апараті, а мануально). Оплатили так само, як і за здачу крові.

Л:
Оплата - талон на обід в коледжі на суму 30 гривень.
Ж:
Оплата - 20 гривень готівкою.

Найбільшим моїм подивуванням є те, що донорські бази в кожному центрі власні. Відповідно, якщо я, наприклад, місяць тому здавала кров в Житомирі, а сьогодні пішла здавати в Луцьку (до того здавала давно, а період відновлення має бути 2-3 місяці), то я легко можу здати і сьогодні, якщо мені це треба. Ніхто ж не знає, що я ще десь можу бути донором. Відповідно виходить, що замість 3-4 дозволених здач суто теоретично я б могла здавати кров 6-8 разів на рік.
Ще цікавим є те, що з Житомирського центру переливання крові мені періодично телефонують, якщо є людина, які потрібна моя допомога. З Луцького мені жодного разу не телефонували. А ще сьогодні дуженько рекомендували зробити донорське посвідчення. В Житомирі про нього ще не чула. А знаєте, що воно дає? Якщо до виходу на пенсі я здам кров понад 40 разів, то мені даватимуть 10% від мінімальної заробітної платні надбавки до пенсії. 

3 коментарі:

  1. Київ, Міський Центр крові:
    - Реєстрація по паспорту
    - Аналіз крові на апаратурі, + зразок береться в пробірку.
    - Питають що снідав, чай і печиво за бажанням або до або після здачі крові.
    - 8 разів по 450 мл
    - Тромбоцити здавав в Амосова, допомагав дитині, то безкоштовно. Про обмеження за віком не йшлося.
    - За здачу крові по нових таривах щось близько 120 грн = 80 за кров + 40 за обід. Раніше було 87 грн.

    Після того, як здавав 4 рази можна оформити посвідчення донора, а також на тебе заводять постійну картку. Донорська база має бути одна - всі дані передаються на Київ. Коли мені на рік заборонили здавати кров, то попередили що просічуть, якщо здам в іншому місці і буде аяяй :-)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, що написав для порівняння.
      І да, не думала, що ти мене ще читаєш)

      Видалити
  2. Про КМЦК можу додати, що тромбоцити і плазму приймають дуже рідко, бо немає гамаконів. Іноді кажуть, що цільну кров можуть прийняти тільки безоплатно, бо немає коштів, але компенсація за обід стабільно 40 грн. Перед кожною здачею окрім аналізів обов'язково огляд терапевта, який перевіряє наявність інфекційних захворювань, варикозу, міряє тиск і призначає об'єм кроводачі. На ресепшені кожен раз уточнюють, чи не змінився номер телефону, адреса, а перед входом у операційний зал тітонька розпитує, скільки спав і що снідав, а після здачі заставляє посидіти 5 хв і спостерігає за станом.

    ВідповістиВидалити